Sitede Arama Yapayım
Diğer Konulara Bakayım
Son Yayınlananlar Nelerdir?
Yorumları Okumak İsterim

Deri kaşıntısı:
Deri kaşıntısı, derimizin seyrettiği hemen hemen her yerde olabilen bir rahats

Deri Kaşıntısına Neler Sebep olmaktadır?
Deri Döküntüleri: Birçok cilt hastalığı egzama, sedef hastalığı, uyuz, bit, pire, suçiçeği, ürtiker ve dermatolojik rahatsızlıklar deri kaşıntısına neden olmaktadır. Bu durumda kaşıntının etkilediği bölgeler genelde sınırlıdır.  Bu türden deri kaşıntılarına kızarıklık, morarma, noktalar halinde deri tahrişleri, deride sulanma ve deri döküntüleri eşlik eder.

  • İç Hastalıklar: Karaciğer hastalıklarının bazıları, çölyak hastalığı, böbrek yetmezliği, demir eksikliği, tiroide bağlı sorunlar, lösemi ve lenfoma gibi kanser çeşitleri deri kaşıntısına sebep olabilmektedirler. İç hastalıklar bağlı gelişen deri kaşıntısı genelde lokal bölgeleri etkiler.  Bu kaşıntılar dönem dönem görülebildiği gibi süreklilik de arz edebilmektedir.
  • Sinir Hastalıkları: Sinir sistemin etkileyen koşullar, multipl skleroz, diyabet, sinir sıkışması, zona(sinir iltihabı) gibi faktörler de kaşıntıya neden olabilmektedir.
  • Tahriş Ve alerjik reaksiyonlar: Yün, kimyasallar, sabun, kozmetik ürünler veya alerjiye neden olan bitkiler deride deri kaşıntısına neden olurlar.
  • İlaçlar: Çoğunlukla ilaçlar denenmiş ve yan etkileri en aza indirilmiş formüllerdir ancak bazı durumlarda özellikle antifungallar, anti bakteriyeller ve narkotik ağrıkesiciler deri kaşıntılarına neden olmaktadırlar.
  • Hamilelik: Hamilelik hormonal sistemin alt üst olduğu bir durumdur. Hızlı vücut gelişimleri dengesiz beslenme olguları ve vücudun savunma sistemindeki sorunlar kaşıntıya neden olurlar. Bu kaşıntılara karın, uyluk, meme ve kollarda daha sık rastlanır.

Not: Deride aniden oluşan ve genellikle iz bırakmadan gerçekleşen kaşıntılar çoğunlukla ruhsal sorunlardan dolayı meydana gelmektedir.

Sponsorlu Bağlantılar

Testler ve teşhis:

Doktora gitmenizde fayda olduğunu anlamış olmalısınız. Peki, hangi doktora gideceksiniz veya hastanenin hangi bölümüne başvuracaksınız. Deri kaşıntılarıyla hastanelerin dermatoloji ya da cildiye bölümleri ilgilenmektedirler. Randevunuzu alırken buna göre randevu almanız gerekmektedir.

Doktora giderken:
Yaygın deri kaşıntılarında doktorunuza giderken bazı bilgilere sahip olmanız önemlidir. Bu bilgiler;

  • Kaşıntılar tam olarak ne zaman başladı?
  • Kaşıntılar başlamadan önce hangi ilaçları kullandınız?
  • Kaşıntılar başlamadan önce tükettiğiniz besinler nelerdir?
  • Kaşıntılar ruhsal olarak sarsıldığınız bir zamana mı denk geliyor?
  • Kaşıntıların karakteri nedir?(Ani başlayan sürekli kaşıntılar, zaman zaman belirli aralıklarla meydana gelen kaşıntılar, günün belirli bir kemsinde-gece- meydana gelen kaşıntılar)
  • Kaşıntılı bölgeler iz bırakıyor mu? Bu izler ne zamana kadar devam ediyor?

Gibi sorulara cevap verebiliyor olmalıdır.

Doktorunuz bu sorulardan ve gözle muayeneden sonra yüksek ihtimalle sorunu bulacaktır. Ancak yinede emin olmak gerekebilir bu durumda doktorunuz sizden,

  • Kan testi,
  • Kimyasal görünüş testi,
  • Tiroit fonksiyon testi,
  • Akciğer grafisi,
  • Hormonal anomali testi gibi testler isteyebilmektedir.

Deri Kaşıntısının Tedavisi:

  • İlaçlar: Deri kaşıntısında genellikle kortikosteroid kremler ve oral anti histaminler kullanılmaktadır. Ster lokalize olmuş olsun isterse de bütün vücutta yaygın halde kaşıntılar devam ediyor olsun mutlaka kaşıntının baskılanması gerekmektedir. Çünkü kaşıntı baskılanmadığı sürece hastada sinir, stres, ankisiyete ve kaşınan yerlerde aşırı tahriş durumları ve buna bağlı olarak da iltihaplanmalar baş gösterecektir.
  • Altta yatan hastalığın tespiti: Bu biraz zaman alabilir can sıkıcı olduğunun farkındayız. Ancak deri kaşıntısının altında yatan başka hastalıkların tespiti iyileşmeniz açısından oldukça önemlidir. Kaşıntının altında yatan sebeplerin tespiti sürecinde sizden istenen en önemli şey sabır ve doktorunuzla olan işbirliğinizi asla kesmemenizdir.
  • Işık Tedavisi: Fototerapi de denen ışık tedavisinde vücuda belirli dalga boylarında ışık verilir. Bu iş ve işlemler birkaç seans sürebilir. Işık tedavisinde birçok kaşıntı sorunu rahatlıkla tedavi edilebilmektedir.
  • Kısa süreli rahatlatma: Lidokain ve benzocaine gibi tropikal anestetikler;  mentol, kafur ya da kalamin gibi merhemler ani oluşan kaşıntı ataklarını baskılamada oldukça etkilidirler. Ancak bu noktada bir uyarıyı yapmakta fayda vardır. 2 yaşından küçük çocuklarda benzocaine kullanılmaz. Eğer yetişkinseniz benzocaine doktorun tavsiyensin üzerinde kullanılmamalıdır.

Son Olarak: Yaygın deri kaşıntısı 3 gün veya daha uzun zamana yayılmışsa önemsenmelidir. Genelde bu tür kaşıntılar birkaç gün içersinde sönme ve yok olma eğilimindedirler. Acele etmenize telaşa kapılmanıza gerek yoktur. Dayanamayacağınız kadar şiddetli kaşınıyorsanız. Kükürtlü sabunla banyo veya tuzlu suyla vücudunuzu ovarak kaşıntının hafifletilmesini sağlayabilirsiniz.  Kaşıntı Hakkında Daha geniş Bilgi Almak İçin Tıklayınız.

Sponsorlu Bağlantılar


KONU HAKKINDA YAPILMIŞ YORUMLAR
    Sağlık

    mrb uzun süredir kaşıntı ve kabarma problemin var aniden vücudumün hemen hemen her yerinde beliriyo başlarda daha büyük kabarmalar oluyordu şimdi biraz daha küçüldü daha sonra bir saat sonra sönüyo ve iz falan kalmıyo her gün nerdeyse bu sorunu yaşıyorum bir aydır da saç diplerim kaşınmaya başladı sebebi ne olabilir

    hayrettin

    makatın yan taraflarında mercimek büyüklügünde kabarcık oluşuyor gece bir uykudan sonra kaşınma delirtiyor neyapabilirim tedavisi nedir saygılarımla

    erkan

    sa vücüdumda zaman zaman gun ıcersınde 2 yada 3 kez kasınma oluyor bel ustunden yuzume kadar ama oyle bır kasınıyorkı dayanamıyorum ama herhangı bı ız bırakmıyor neden olabılır tedavısı nedır ne yapa bılırım bılgı verırsenız cok sevınırım ınsallah gerıdonus yapılır

    selin

    annem 68 yaşında sırtında ve belinde aşırı kaşıntı var ve bazen sırtında bazende memesinde aşırı acı hissediyor sanki iğne acısı olarak tarif ediyor öne eğilirken daha çok hissediyormuş acıyı ve sırtındaki acı yer değiştiriyor memesinde varsa sırtında olmuyor sağ taraftan sola değişiyormuş yeri ne olur yardımcı olun şimdiden çok teşekürler.

    Sevgili selin Kaşıntıya acı eşlik ediyorsa ve bu kaşıntı vücudun bir yarısını ilgilendiriyorsa zona dan şüphelenebiliriz. null makalemizi okumanı tavsiye ederim.

    süleyman

    mrb hocam benimde kaşlıntım var yaklaşık3 yıldır her tarafım kaşınıyor bir biopsi yaptırdım mantar çıktı mantar haplarını kullandım gene geçmedi hitrizin diye bir ilaç kesti 8 ay gibi şimdi ne yağpacağımı bilmiyorum tüm ilaçları kullandım geçmedi bana yardımcı olursanız çok mutlu olacağım

    AHMET

    hocam benim sağ göğsümün altında tatlı tatlı kaşınmalar oluyor belirgin kızarıklık oluyor doktora gitmedim ne yapmalıyım 2 hafta oldu

    hasan

    Merhabalar benim her kis baslayan bi kasinti sorunum var vucudum hafif isinmaya basladigi zaman ortaya cikiyo ve derime igneler batiyormus hissi veriyor birden fazla kez doktora gittim ancak yardimci olamadilar uzun zamandir devam eden bi durum ne yapmam gerekiyo nasil kurtulabilirim bu dertten.

    Ürtiker kaşıntılı durumlara verilen isimdir. Ürtiker basınç ani ısı degisimleri asitlik bazik durumlarda bas gösterebilir. Durumunuz ısı degisimine bağlı Ürtiker gibi görülüyor. Geçmis olsun.

    Burak

    Merhaba gün içerisinde herhangı bir sebep yokken kaşınmaya baslıyorum vücüdumun ön kısmı göğüs çevrem ve bazende bacaklarım kaşınıyor ayrıca kaşınma başlayınca tüylerim diken diken oluyor.Herhangi bi kızarıklık veya kabarma olmuyor.Sebebi ve çözümü hakkında yardımcı olabilirseniz sevinirim.
    Tesşekürler

    Hoşgör

    Merhaba 43 yaşında erkeğim bir aydan fazladır kaşıntı ve kabarma problemin var aniden vücudumün hemen hemen her yerinde beliriyo öncelikle bacaklarımda başladı sonra tüm vücuduma yayıldı başlarda daha büyük kabarmalar oluyordu şimdi biraz daha küçüldü daha sonra bir saat sonra sönüyo ve iz falan kalmıyo her gün nerdeyse bu sorunu yaşıyorum bir haftadır da saç diplerim kaşınmaya başladı sebebi ne olabilir

    ayten

    merhaba.yuzum cok pis kasiniyordu doktora gitdim ve bana yuzumde kene oldugunu dediler ve bir kac derman tavsiye etdiler onlari kullandim amma bir netice elde etmedim su an cok kotu kasiniyor.ne yapmaliyim bunun tedavisi nedir?lutfen bana cevap yazin.

    keneyi çıkarırsanız kasintilariniz son bulacaktir.

    selin

    Merhaba bobreklerimde 3 gündür şiddetli agrilar var ve bu agrilar mideme vuruyor agri geçtikten sonra bir sicaklik basiyo ve bütün vücudum (sol taraf daha fazla) iğne batirirmis gibi kasiniyo. Sirt bolgemde daha fazla acili kasintim var. Sizce bu hastalık mi tedavisi nedir ne yapmaliyim yardimci olursanız sevinirim.

    Muslum Cevik

    Hocam merhaba; ben karayiplerde yasiyorum. 2 gun once okyanusa girdim ve pis oldugunu anladigimda is isten gecmisti. Cok agrilii bi kasinti var bel ve boynumda kizariklarla birlikte . Sizce nolmus olabilir? Ve gitgide cogaliyor. Lutfen yardim edin.

    Bir tür deniz canlısının bıraktığı atıklara nedeniyle alerji olmuş olabilirsiniz. Genellikle deniz anası türleri bu tür alerjilere neden olan yakıcı salgılar salgılamaktadırlar. Bulunduğunuz yerde bir sağlık kuruluşuna baş vurmanızı tavsiye ediyorum.

    özel

    meraba benim ay içinde 3 4 kez kaşıntılarım oluyor ellerimde n ballıyor ayaklarım saç diplerim boynum kızarıp kabarıyor ancak avil decort vuruldumda geçiyor bunun sebebi ne olabilir tr

    aynı zamand troid ilacı kullanıyorum teşekkürler

    berru

    kaşıntı ve kabarma ilk dün akşam başladı sırtımda daha sonra sırtıma gir gide yayıldı ve bu sabah bacaklarım dışında her yere yayıldı ve kendimi kalkmadan duramıyorum

    selda karakus

    Meraba hocam ben iki senedir cekiyorum önceden agri kesici aldimda bütün vucutum kabarib sisme ve kasintim oluyordu tabikide nefes alma problemide yasiyordum simdi artik hic bi agri kesici kulanmiyorum cok da agrim olsa bile ama buseferde adetime yakin kasinti ve kabarciklar oluyir gende kasiynca cok agriyor ve yanma oluyor lütfen bana yardim edin tesekürler

    sehnes

    Meraba hocam yaklasik iki gündür bacaklarimda kolumda siddetli bir kasinti ve sislik var. İnanilmaz derecede kasiniyor ve buyuyor kasidikca kaniyor yardimci olursaniz cok mütesekkir olurum. Tesekkurler.

    Bir cildiye polikliniğine başvurun çeşitli ine ilaç ve banyo tavsiyeleri sayesinde sizi sağlığınıza kavuşturacaklardır. Acil olarak da kaşınan yerlerinizi su ve tuzla ovabilirsiniz. Daha sonra da banyo yapınız. Kaşınan yerlere elinizi sürmemeye gayret ediniz.

    nigar

    Merhaba hocam.yaklaşık 6-7 aydır ciddi şekilde kaşıntılarım oluyor tüm vücudumda.kaşınan bölge kızarıp kabarıyor ve kabaran bölge çok sıcak oluyor.Terix ilacı kullandım 2 ay kadar.onu bıraktığımda kaşıntım yeniden başlıyor.nedeni acaba barsak paraziti ola bilirmi.ve ya başqa sebepdenmi kaşıntım? önceden teşekkür ederim)

Bu Konu Hakkındaki Düşüncelerinizi Yazın



.: Sitemizden Seçme Konu Başlıkları :.
Hazımsızlık
Tomoterapi Kanseri Yeniyor
Kanser Biyolojisi
Şeker hastalığı ( tanı )
Bacak Ağrısı Nedenleri Nelerdir?
Alzheimer
.: Sitemizde En Son Yayınlananlar :.
Kanal D Doktorum Programı

Program Kanal D de Hafta içi Her gün Saat 09.00 Da yayınlanmaktadır. Programın sunucuları Dr. Aytuğ KOLANKAYA ve Zahide YETİŞ'dir.

ENDER SARAÇ’LA SAĞLIKLI GÜNLER

“ENDER SARAÇ’LA SAĞLIKLI GÜNLER” hafta içi her sabah saat 10.45’de Canlı Yayın ile Kanaltürk Ekranında siz değerli izleyicilerini bekliyor

Zahide İle Yetiş Hayata Programı

Atv de yayınlanan programda Zahide YETİŞ konuklarının sorunlarına çareler buluyor. Aynı zamanda dini konuların da açıklığa kavuşturulduğu programda sağlık, sosyal hayat, psikoloji gibi konular işlenmektedir.