Diş Eti Hastalıkları

Sponsorlu Bağlantılar

DİŞ ETİ HASTALIKLARI

Dişeti:Dişi saran pembe, sert kıvamlı dokudur. Dişetlerinin sağlığına yeterince özen gösterilmezse dişetihastalanır, ağrır ve hatta diş kayıplarına neden olabilir. Dişetlerinin sağlığına yeterince özen gösterilmezse, ilk olarak dişeti iltihabı yani gingivit oluşur. Gingivitli dişeti, yumuşak bakteri plağından dolayı iltihaplanır. Bu dönemde kanamaya başlarlar. Eğer plak temizlenmezse, sertleşir ve tartara (diş taşı) dönüşür. Gingivit, uygun ev bakımı ve diş hekimi tarafından yapılan düzenli tedavi ile iyileşir ve kemik kaybı önlenir. Gingivitin ileri haline periodonti denir. Periodontide,yumuşak dokular şişer, lifler kopar, doku dişten ayrılır ve kemik erimeye başlar. Periodontide, kemik ve çevre dokularda ciddi harabiyet oluşur. Tedavi edilmezse dişler sallanır ve sonuç olarak düşerler.
Dişeti iltihaplarının genel olarak nedenleri:

Sponsorlu Bağlantılar

•Sürekli ve uygun olmayan kürdan kullanılması
•C vitamini yetersizliği
•Sivri ve sert cisimlerle diş aralarının karıştırılması
•Vücuttaki kan, şeker, böbrek hastalıkları gibi sistemik hastalıkların olması ve zamanında tedavi edilmemesidir.

Diş Çürüğü ve Dişeti Hastalıklarının Genel Vücut Yapısıyla İlişkisi

Diş çürüğü ve dişeti hastalıklarının sadece ağzı değil, bütün vücudu etkiler. Ağızdaki rahatsızlıklardan biri de ağız kokusudur. Sebepleri, dişeti hastalıkları, diş çürüğü, solunum
ve sindirim sistemi hastalıklar, sinüzit. vb. hastalıklardır. Ağız kokusu, insanın sosyal olmasını engeller, insan ilişkilerini yürütememesine ve insan çevresinden uzak durmaya iter. Diş çürüğü ve dişeti hastalıkları, bölgesel ve bedensel hastalıklara neden olur. Ağızdaki çürük, kan yoluyla bütün vücuda (kalp, böbrekler, eklemler, sindirim sistemi. ) yayılabilir ve hastalıklara yol açabilir. Bunların tedavisi de hem maddi hem de manevi yönden kayıplara yol açar. Bu yüzden, hiç bir zaman ağız ve diş sağlığının aksatılmaması, her zaman iyi bakım yapılması gereklidir.

Yazar Hakkında
Sponsorlu Bağlantılar

Bu Yazıdan Sağlık Yorumları

  • Sağlık

    Merhabalar.öncelikle sorum olacak ve cevaplanmasını gerçekten çok isterim.maddi durumumuz bozuk olduğundan dolayı diş hekimine gidemiyorum ve arka dişim çürümüş,yoğun ağrılardan sonra bir çok dişimde aynı bölgede olmak üzere ağrı başladı,sanki sıcaksı yakarcasına bi ağrı gerçekten allah düşmanımın başına vermesin cinsinden,lütfen bana bir haber verirseniz nedenini sebebini aççıklayan olursa çok sevineceğim lütfen bir cevap bekliyorum allah rızası için saygılarımla…

  • Sağlık

    çok saollun çok işime yaradı gerçektn:D:D:D

  • Sağlık

    ya çok teşekkür edeerim konu anlatmam gerekiyordu çok yardımcı oldu sağ olun

  • Sağlık

    ya çok teşekkürler hoca bu konuda araştırma yapmamızı söylemişti çok yardımcı oldunuz:D

  • Sağlık

    dişlerimde sivilceye benzer bir şey çıktı peçete ile bastırıyorum belli bir süre sonra kanamaya başlıyo sebebi nedin acaba yardımcı olursanız sevinirim teşekkürlerr.:))

  • Sağlık

    diş etlerim acıyo ve dişlerim dipleri agrıyo sebebi vucudumdan gelen bir organımdan olurmu?

  • Sağlık

    hgf

  • Sağlık

    Süregelen bi dişeti çekilmesi sorunum vardı ancak şu anda grip olmam sebebi ile birlikte dişetlerimde dayanılması çok zor ve bitmeyen bi ağrı var.antibiyotik kullanıyorum ama bi faydası olmadı:(yardımcı olursanız sevinirim:((

  • Sağlık

    mrb ben 4 gündür ön taraftaki dişlerimin etinden çok agzı duyuyorum bi anda başlayan bişey oldu bu agrı ama ne yaptıysam geçmiyo ve düzenli günlük dişlerimi fırçalarım ama çokta kürdan kullanırım bana bi yardımcı olurmususnuz

  • Sağlık

    Merhaba Benim sağ ön üst dişimin kökünün üstündeki diş etimde küçük iltihaplı sivilceye benzer bir şey çıktı bır kez dişimi fırçalarken kanadı antibiyotik aldım bir ara iltihabı gitmiş gibiydi ancak antibiyotiğim bitti suanda gene iltihaplanmış durumda yaklaşık 3-4 mmlik top şeklinde sarı grı kırmızı karısık birgoruntusu var nedir? ve neyapmalıyım?

  • Sağlık

    Benim kızım iki yaşında ve bir kaç gündür dişleri ağrıyor ağzı kokuyor bugünde kanadı acaba sebebi nedir ne önerirsiniz

  • Sağlık

    diş etlerim acıyo ve dişlerim dipleri agrıyo sebebi ne olabilir hocam lütfen yardımcı olun lütfeennn

  • erdal

    selamlar.benim diş etlerim ağrıyo.yemek yerken fena ağrıyor.diş etlerimin dibi fena ağrıyor.doktora gittim.kanal tedavisi olucam.diğer kanal tedavimde yıllar önceden yapıldı.ağrıma ihtimali olur mu..

  • sağlık

    aynı anda tüm dişlerim ağrıyor diş etim çekiliyor sanki ne olmuş olabilir napmalıyım aynı anda tüm dişler neden agrırki ???

  • deniz

    benim rahatsizligim surekli agzimin icinde tuz varmis gibi oluyor,bu olaydan once bir badamcik rahatsizligi gecirdim su an bir asya ulkesindeyim doktora gittim ama halaen sonuc alamadim bana gargara ve bir takim dis etine surulen geller verdiler netice alamadim.yardimci olursaniz sevinirim

Yazı Hakkında Bir Yorum Yapınız




  • Kanal D Doktorum Programı
  • Program Kanal D de Hafta içi Her gün Saat 09.00 Da yayınlanmaktadır. Programın sunucuları Dr. Aytuğ KOLANKAYA ve Zahide YETİŞ'dir.

  • Samanyolu TV Hayatın Nabzı Programı
  • Opr. Dr. Bülent Erkurt'un sunumuyla Hayatın Nabzı hafta içi her sabah, saat 08:30'’da Samanyolu TV'de

  • ENDER SARAÇ’LA SAĞLIKLI GÜNLER
  • “ENDER SARAÇ’LA SAĞLIKLI GÜNLER” hafta içi her sabah saat 10.45’de Canlı Yayın ile Kanaltürk Ekranında siz değerli izleyicilerini bekliyor