Sitede Arama Yapayım
Diğer Konulara Bakayım
Son Yayınlananlar Nelerdir?
Yorumları Okumak İsterim

kahverengi akıntının sebepleri

Kahverengi Akıntının Sebepleri:

Vajinal akıntı sözkonusu olduğunda dikkat edilmesi gereken şey akıntının rengi ve kıvamıdır. Vajinal akıntı da genel olarak koyu renkler ve yoğun akıntı tehlike olarak kabul edilir. Bu genelde doğru bir kabul olsa da her zaman için geçerli değildir. Yani bazı durumlarda açık renkli ve yoğun olmayan akıntılar da tehlikeli olabilmektedir.

Sponsorlu Bağlantılar

Kahverengi akıntının sebepleri nelerdir?

Kahverengi akıntı genellikle önemli bir durumdan kaynaklanmamaktadır. Çoğunlukla “kahverengi akıntı” ilk genç kızlıkta adet kanamalarının başlangıcını işaret eder. Erişkin bayanlarda ise kahverengi akıntı adet sonlarında ortaya çıkan normal bir durumdur. Çünkü kahverengi akıntılarının asıl sebebi endometriyal hücrelerimizdir. Zira vajina ve rahmimizin duvarı bu endometriyal hücrelerle kaplıdır. Bu hücreler, yerlerine yeni hücreler geçtiğinde vücuttan atılırlar bu atılma işlemi vajina yoluyla gerçekleşir.

Ancak bütün bu söylediklerimizden farklı şeyler de vardır. Mesela kahverengi akıntıların sebebi ciddi bir hastalık da olabilir.

  • Serviks kanseri(rahim ağzı kanseri)
  • Pelvik inflamatuar(yumurtalık, rahim yada rahim boyu iltihabı) Hastalık
  • Gonore(belsoğukluğu)
  • Vajinal mantarlar
  • Vajinal siğiller Bu ciddi hastalıklardan bazılarıdır.

“Kahverengi Akıntının Nedenleri” hakkında yerli ve yabancı sitelerden derlenmiş daha kapsamlı ve doyurucu bilgiler içeren makalemizi de okuyabilirsiniz.

Sponsorlu Bağlantılar

Kahverengi Akıntılarım Var Ne yapmalıyım?

Bu makalenin yazılış amacı sizleri uyarmak ve ciddi şeylerin olabileceğini kabul etmenizi sağlamaktır. Bu durumda kahverengi akıntı gördüğünüzde bir doktora başvurmanız gerektiğini de anlamış olmalısınız.

Sevgili bayanlar genelde bu tür sorunlarda internetin başına geçer ve durum hakkında kısa bilgiler ediniriz. Daha sonra da verilen bazı kürleri uygular ve durumun geçmesini bekleriz. Ancak alternatif yolların her zaman işe yaramayacağı durumlar da vardır. Bizim sizlere tavsiyemiz öncelikle bir doktora görünmeniz ve durumunuzu ayrıntılı tetkikler yaptırarak açıklığa kavuşturmanızdır. Bütün bu süreçlerden sonra ne yapmanız veya ne yapmamanız gerektiği kendiliğinden ortaya çıkacaktır.

Sponsorlu Bağşantılar


KONU HAKKINDA YAPILMIŞ YORUMLAR
    deniz

    Merhaba ben temmuzun 20 adet gördüm 10 gün sonra şeffaf akıntı oldu bir hafta kadar devam etti daha sonra iki damla kahverengi akıntı geldi ve kendiliğinden kayboldu hamile olabilirmiyim acaba

    elenor

    Ben en son 2 ay once adet oldum ve bugunde kahverenji akinti geldi 15 yasindayim ve iliski gibi biseyede suana kadar girmedim yardimci olurmusunuz

    filiz

    Antibiyotik ve teraflu fore aferin sinus kullanimina bağlı karin agrusu ve acik kahverengi akıntı olabilir mi?

    Karın ağrısı hakkında bir şey diyemeyeceğiz ancak bazı antibiyotiklerin akıntılarda artışa neden olduğu bir gerçektir. Antibiyotik bittiğinde yüksek ihtimalle akıntılarınız da azalacaktır.

    _23

    Merhaba benim adetim düzensiz doktorlara falan gittim ilaçla düzene giriyor anca neyse gecen ay olmuştum kendi kendine ama bu ay kahverengi akıntı geliyor azıcık nedenini ve ne yapacagımı bilmiyorum..

    ebru avşar

    adetimden bir hafta sonra erkek arkadaşımla sürtünme yoluyla ilişkiye girdik. ben istemiyordum ama beni çok zorladı o kadar pişmanımki kendmi öldürmemek için zor tutuyorum. bekaretim bozulmadı içime girmedi kanamada olmadı.
    ayın 14ünde bunlar yaşandı. bugun ayın 26 sı normalde ayın 29unda adet olmam gerekirdi ama bugun kahverengi akıntım oldu. normalde karnım daha çok agrırdı ama agrımadı. çokkkkk az açık renkte kanama oldu. göğüslerim çok hassas. hamilemiyim Allahım kendmi zor tutuyorum ailemin yüzüne nasıl bakarım. nolur içimi rahtlatck bişey diyin. o kadar pişmaanım ki Allahım duy sesimi. nolur bişey diyin.

    Anlattığınız durumlar yakında adet göreceğinizin bir işareti gibi duruyor.

    tuğce

    Ben 16 yaşındayım adet öncesi kahverengi siyahımsı bi akıntı geliyor neden?

    Bu tür akıntılar adetten önce normaldir. Bazan değişen yoğunluk ve renkte farklı akıntılar da görebilirsiniz. Sürekli olmadığı sürece normal kabul edilir.

    Ayan

    Mrb. Ben 12 yasindayim. Bugun adet oldum. Olmadan 2 3 gun once bi kac sivilce cikti yuzumde. Okuldan geldigimde kilotum tamamen kahverengiydi. Okulda cok karnim agrimisdi. Sonra eve geldim onu lavaboya attigimda annem ‘sen adet mi oldun’ dedi. Simdi cok geliyor :(

    ilasoso

    ben 12 yaşındayım. regl olmak istiyorum erken regl olmak için ne yapmalıyımm ???

    Selma Ertuğrul Semiz

    Mrb ben evliyim 4ay önce 5aylık hamileyken bebeğimi kaybettim geçen ay 28inde adet oldum buayda normalde 26 sinda olmam gerekiyordu ama kahve rengi bir lekeler oldu 2.gün biraz geldi sonra gelmedi ne yapmam gerekiyor anlamadım

    Deniz

    Merhaba. 20 yaşındayım bir ay içerisinde iki kere kahvrengi akıntı geldi.Bunun nedeni ne olanilir

    bilhe

    Merhaba
    Ben 2 ocakta adet oldum ve adetim 9 ocakta bitti sonrasında iki gün öncesine kadar akıntım normal gelyordu ancak 21-22 ocaktan beri kuru çok koyu kahverengi ve parçalar halinde akıntım var.tam olarak adet belirtisi diyebileceğim birşey de yaşamadım bir kere kasıklarım ağrıdı.daha önce iltihap kapmıştım ancak fitil kullandım ve geçti bir de sol tarafımda normalden fazla yumurta var akıntının sebebi bunlar olabilir mi?

    gülerr

    17 yaşındayım yaklaşık 3 haftadır kesintisiz bir şekilde kahverengi leke geliyor arada da kan geliyor daha önceden de adet düzensizliğim var ve kistim vardı doktor kendini küçülterek kaybolduğunu söyledi sizce bu kadar uzun süre kan ve leke gelmesinin sebebi nedir?

    melis

    Merhaba ben 12 yasimdayim bir gun icerisinde 2 kez akintim oldu bidada olmado ne yapabilirim??

    esma

    Bn 14 yasindayim 1.bucuk ay onca ilk defa adet oldum bu ay olmadim 10 gun falan gecti ve kahverengi bisey geliyo cok azda kan geldi ne olablrr cokk korktumm ne olbilir qcaba

    sedef

    Merhaba.
    Ben 23 yasinda polikistik over hastasiyim ve cok duzensiz regliler yasiyorum.2 ila 3 ay arasi degisiyor gecikmelerim. Doktora gidiyorum fakat kullandigim duzenli bir ilac yok ve hep ultrasonla bakildi ustten. Ara ara adet donemlerim geciktigi zamanlardada kahverengi lekelenmeler goruyorum. Araligin 3.haftasi gibi iliskim oldu Ocagin ilk haftasida normal bi duzeyde regl donemim. Simdi subatin 2.haftasindan beri kahverengi lekelenmelerim var. Ve regl olmadim. Test yaptim sonucum negativ. Lekelenmelerimde herhangi bi koku kasinti vs baska rahatsz edici bi durum yok. Doktora gidicem rutin kntrol zamanim ama korkularim var. Yardimci olurmusunuz sizce nedeni ne olabilir? Tesekkurler

    naz su

    Merhaba 21 yasindayim 1 aydir iliskiye girmemistim ve iliskiden sonra lavaboya gttigimde kahve rengi akintim geldi ilerleyen saatlerde ic camasirima da kahverengi akinti geldi gecen ay ayin 5 inde adet olmustum adet mi olacagim acaba baska bisey mi endiseleniyorum ltfen yardim edin

    Buse sen

    Merhaba 18 yasindayim 3 gun once sevgilimle bir sey yasadik ve benden kan geldi sonra ertesi gune kadar kahverengi akintilarim oldu ve sonra oda durdu kafam karisik sebebi ne olabilir lutfen biri cevap verebilir mi

    İnci

    Merhaba öncelikle 18yaşında sayılirim bundan bir sene önce araştırma hastanesine regli dönemine giremediğim için gitmiştim bi teşhis konulamadı malesef bana her gün düzenli kullanmam için (estrofem) ilacı verildi uzun bi süre kullanip biraktımkilo aldirmaya başlamıştı aşırı bir derecede bbi kaç hafta önce tekrar başladım ve yoğun kahverengi akıntıları gördüğümde çok korkuyorum bi bağlantısı varmı bununla?

    sinem

    Merhabe bn 14 yasindayim bn rahatsizligim bn bu ayin 10 oldum.hasta sonra bittim bugun ise kahve rengi akintilar geliyor ne olabilir kotu bsymi doktara gitmelimiyim yrdm edin

    derya

    Merhaba. Nişanlım arkadan iliskiye girmemizi istedi cok ısrar etti bende kabul ettim. Arkadan iliskiye girdik ben bosalmadığını dusunuyodum ama boşalmış. Simdi adet günümdeyim fakat kahverengi siyah koyu akıntı geldi hamilemiyim?

    slm

    Ben 12 yasindayim nerdeyse yarım ay oluyo adet olmam sonrada 2 ay gecikti simdi idrardan kan geliyor ama nedense iç camasırımda kahverengi gözüküyo kahverengi akıntım yok lütfenn sorununn cvp verinn….!

    :( :(

    Merhaba ben 17 yasimdaym dun sevgilimle sürtünme yoluyla ilişkiye girdik ama hicbir birleşme olmadı eve geldm iç camadirim kan olmuştu bm1 saat sonra da kahverengi sıvı seklinde biraz biraz devam etti ne olur yardim edin ne bu kızlık zarına degmedi bile üstüme de boşalmadi.Peki bu kan ne ????

    esma san

    17 yaşndaym adetim 3 gün önce bitti ama kahverengi akıntım var sizce sebebi ne olablrrr

    merve

    ben yeni evliyim adet oldum temizlendikten 7 gün sonra idrarımdaa leke gördüm ve idrarımı yapınca acı çekiyom.. adetten temizlendikten 3 gün sonra eşimle tekrar birleştik hamilemiyim

    gonca

    Iyi gunler ben ayin 20 sinde adet oldum. 27 Sinde bitti. Sonraki gun cinsel iliskiye girdim. hicbir sorun yoktu. Ama bu ay 3 agustosta yani kahverengi akintim gelmeye basladi ve kivami cok koyu. sabah ve aksamlari sag yumirtaligim agriyor. Haftaya sali doktora gidicem ama tehlikeli bir durum mu bu? bir kez daha ayni durumu yasamistim ama o zaman adet olunca gecmisti.

    Büşra

    2 aydır evliyim. en son haziranın son haftası âdet oldum. temmuzun sonunda da 2 gün kahverengi akıntı geldi. birdaha da olmadı. şuan ağustosun sonundayiz ve ben âdet olmayali 2 aya yakın oldu. gebelikten suphelendik. eczaneden 4 test aldık belirli günlerde yaptım hepsi negatif çıktı. gebe değilsem neden âdet olamıyorum.kahverengi akıntı nın sebebi ne olabilir ? yardimci olurmusunuz ?

    sedass

    arkadaslar yaklAşık 1 buçuk 2 ay once benden kahverengi siyaha yakin bir leke geldi 3 damla akintim sari olmaya başladı ve 1 sene oldu a kintim olali goguslerim büyümeye basladi bu konuda hiç bi fikrim yok annemlere demedim acaba ne zamAn adet olurum

    SADE

    22 yaşındayım evliyim. regl olur gibi siyah akıntım var yaklaşık 1 haftadır.sizce sebebi nedir?

    Bu bilinemez beslenme değişiklikleriniz, aldığınız ilaçlar, ağır spor vb bir çok durum buna neden olabilir. Önemli olan bu durumun 4-5 günden fazla devam etmesi ve buna ağrı ateş gibi durumların eşlik etmesidir. Bu durumda hemen bir doktora başvurmanız gerekmektedir.

    endişeli

    mrb ben 14 yaşımdayım. 2 yıldır adet görüyorum. adetim biteli 1 hafta oldu. daha sonra kahverengimsi bir akıntı oldu. bu neden kaynaklanır ve kaç gün sürer acaba

    Bunlar normal şeylerdir. Eğer aşırı koku, aşırı akıntı, sarı, yeşil vb akıntıyla beraber ateş, kaşıntı gibi durumlar olursa bir doktora görünmeniz gerekmektedir.

    zeynep.

    Merhaba ben sabah wc gittim kahverengi akıntıyla karışık çok az kan geldi neden? Üç ay önce erkek arkadaşımla sürtünme yoluyla ilişkiye girdik o zaman kan falan gelmedi üç aydır regl oluyorum bir sıkıntım yok lütfen cevap yazın Çok korkuyorum hamilelik işareti mi bu?

    Hayır hamilelik belirtisi değildir. Zaten sürtünme yoluyla hamilelik mümkün değildir.

    neslihan

    Adetim düzenli lakin adet olmayı beklerken kahverengi akıntı vedepırtı geldi adet olmadım geciktim 2 gün birde kahverengi akıntım kesildi yardımcı olursanız sevinirim TEŞEKKURLER

    Ceyda busem

    Merhaba 22 yaşındayım 10 gün önce adetîm bitmişti adetimden 3 gün sonra ilişkiye girdim bir hafta sonra kahve rengi leke geldi hamile olabilir miyim? Lütfen yardımcı olurmusunuzz?

    yaprak

    merhaba ben 18 yaşındayım ve akıntım çok var. Geçenlerde doktara gittim ve bana bi toz ve krem vardı ama akıntılarım kahverengi şeklinde adet donemime yakın da olmuyor her zaman akıntım oluyor ve kötü kokuyor bi sitede okudum bu akıntılar ilerde çocuk sahibi olmanı engelliyor.

    stersli

    Adetim bir hafta önce bitti bitiminden 2 3 gün sonra kahverengi akıntılarım başladi bu böyle birkac gün gitti sonra kan gelmeye basladi sebebi ne olabilir

    kübra

    ben 14 yaşındayım adetim az az olmaya başladı sonra ve bitmedi 15 gündür leke halinde geliyor bitmedi ne yapmam gerekir (normalde düzenliydi )

    Bazı zamanlar bu tür düzensizlikler normaldir. Bir şey yapmanıza gerek yok. Fakat çok uzun süre adet gecikmesi yaşarsanız mutlaka bir kadın doğum uzmanına muayene olun.

    Sevim

    Merhabalar ben her ayın 19unda düzenli olarak adet oluyorum bu arada evliyim ve korunmuyoruz bu ay farklı bir şey yaşadım önce az miktarda kanamam oldu ertesi günü çoğaldı pırtı şeklinde koyu kırmızı olarak geldi daha sonra normal adet Zaman’ımın bittiminde kahve rengi bir akıntım oluyor sizce bir hamilelik söz konusu olabilir mi en kısa zamanda cevabınızı bekliyorum

    kubra

    Merhaba ben 17 yasimdayim adetlerim 6 senedir duzensiz doktora gittim hormon bozuklugu oldugunu soyledi ve ilac verdi kullanamadm sunada kahve rengi akintik var ve sanki adet oluyomusum gibi kasiklarimda agrim var nedeni ne olabilir yardim eder misinz

    hande

    Merhaba ben daha yeni 21 yaşından gün aldım.22 eylülde adet oldum 2 ekimde bitti beyaz akıntı gelmesini bekledim ve 4 ekimde yıkandım.Son 4 gündür kahverengi akıntı var.Normalde adetin son günü oluyordu ama şimdi biraz geç oldu nedir bu nolur cevap verin..

Bu Konu Hakkındaki Düşüncelerinizi Yazın



.: Sitemizden Seçme Konu Başlıkları :.
Rahim Kanseri
Göğüste (Memede) Kırmızı Şişlik
Meme Kanseri Tedavisi
Meme Kanseri İçin Hormon Tedavisi
Meme Kanseri
Akupunktur ve Kısırlık
.: Sitemizde En Son Yayınlananlar :.
Kanal D Doktorum Programı

Program Kanal D de Hafta içi Her gün Saat 09.00 Da yayınlanmaktadır. Programın sunucuları Dr. Aytuğ KOLANKAYA ve Zahide YETİŞ'dir.

ENDER SARAÇ’LA SAĞLIKLI GÜNLER

“ENDER SARAÇ’LA SAĞLIKLI GÜNLER” hafta içi her sabah saat 10.45’de Canlı Yayın ile Kanaltürk Ekranında siz değerli izleyicilerini bekliyor

Zahide İle Yetiş Hayata Programı

Atv de yayınlanan programda Zahide YETİŞ konuklarının sorunlarına çareler buluyor. Aynı zamanda dini konuların da açıklığa kavuşturulduğu programda sağlık, sosyal hayat, psikoloji gibi konular işlenmektedir.